Hadith Today

Cube-cube le try mane le tau...huhuhuh :->

Tuesday, April 21, 2009

Bermain takdir.....


hurm sapa kita nak bermain takdir HAAAAA!tp kan kita diberi akal untuk memilih yang terbaik untuk hidup kita,untuk diri kitakan...asal kadang-kadang kita jadi BANGANG sngt dgn maksud "DA TAKDIR NAK WAT MCM MNA"eeeeee aku benci r mannusia mcm ni...takdir yg tentukan hidup dia ke dia yang tentukan sendiri...hidup aku terlalu bnyak berlawan dgn takdir...alhamdulillah...berpantang maut sebelum ajal (BKN MAKSUD AKU PASAL MATI) tp ye lah..bnyak hal yg sepatutnya tak elok jd kan aku aku lawan 1 per satu..pasal aku tau kalau aku tak lawan takdir buruk akn berlaku..dlm hidup ni ada bnyak hal yg terjadi bila kita buat sesuatu pilihan...pembohong kalau org ckap tiap pilihan ada baik ada buruk..sebenarnya dlm tiap pilihan yg kita buat blm tentu ada baiknye..tp kita ttp mesti buat pilihan...sama ada yg terburuk atau kurang baik tp itulah yg terbaik pilihan yg kita ada...aku nak kta baik sngt tak..dosa pahala aku bercampur..aku buat apa aku nak..aku ada kemampuan,aku ada kuasa,anugerah Tuhan yg Esa...tp kemanalah kemampuan,kuasa aku tue kan bkn blh bwk masuk kubur pun...zaman skung umur manusia makin pendek..ramai dah yang mampus umur muda 40 ke 60 taun nie...hurm....

No comments:

pe la dlm biskut ni ek....