Hadith Today

Cube-cube le try mane le tau...huhuhuh :->

Monday, August 25, 2008

ini lah kita manusia....hurm...


Setiap hari aku memiliki kebiasaan,
Bila ia jahat kepadaku, aku bersabar,
Dan bila ia membahagiakanku, aku bersyukur


“Tuhan yang telah menciptakan aku, maka Dialah yg menunjukkan hidayah kepadaku, dan Tuhanku, yang Dia memberi makan dan minum kepadaku, dan apabila aku sakit, Dialah yang menyembuhkan aku, dan yang akan mematikan aku, kemudian akan menghidupkan aku (kembali), dan yang amat kuinginkanakan mengampunkan kesalahanku pada hari Qiamat”
(Surah Asy-Syu’ara’ : 78-82)

Wahai manusia yang paling bahagia
Kerana agama dan etika, meskipun tanpa permata,
Kalung, dan emas yang menghiasinya
melainkan berkat tasbih yang selalu dibacanya bagaikan berita gembira, bagaikan hujan, bagaikan fajar, bagaikan sinar, dan bagaikan awan
dalam sujud, dalam doa,
dalam sikap merasa pengawasam Allah,
dalam pemikiran yang bersumberkan dari cahaya Lauh
dan kitab-kitab yang dipesankan oleh cahaya wahyu yang diturunkan di gua
yang darinya Rasul Tuhanmu
dapat meguasai bangsa Romania dan bangsa Arab
engkau adalah manusia yang paling bahagia di dunia
berkat keyakinan yang ada
dalam kalbumu yang suci
lagi penuh dengan ketaaatan.
Alhamdulillah pilihan dan kesempatan
Yang membuat hamba mengerti lebih baik makna diri
Semua lebih bererti akan mudah dihayati
Alhamdulillah,Alhamdulillah,Alhamdulillah....

No comments:

pe la dlm biskut ni ek....