Hadith Today

Cube-cube le try mane le tau...huhuhuh :->

Sunday, August 17, 2008

Wanita....

Wanita hiasan dunia.. seindah hiasan adalah wanita SOLEHAH..Hargailah dia dlm hidupmu..
Allah berfirman:

"ketika aku menciptakan seorang wanita,
ia diharuskan menjadi seorang yg istimewa.
Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia
namun, harus cukup lembut utk memberikan kenyamanan,"

"Aku memberikannya kekuatan dari dalam
untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan
yg seringkali datang dari anak-anaknya,"

"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap
tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh
keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa
mengeluh."

"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai
anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika
anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."

"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung
suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dangan
tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya."

"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui
bahawa seorang suami yg baik takkan pernah
menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji
kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada
disisi suaminya tanpa ragu."

"Dan akhirnya aku memberinya air mata untuk
ditiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk
digunakan bilamana ia diperlukan."

"kecantikan seorang wanita bukanlah
dari pakaian yg dikenakannya, susuk yg ia
tampilkan, atau bagaimana ia menyisir
rambutnya. Kecantikan seorang wanita harus
dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya
tempat dimana cinta itu ada.."


>tapi kadang-kadang perempuan ni payah...kalau dah jenis tak sedar diri...tak tau untung...tak tau bersyukur...mmg sakit hati kita dibuatnya...kesalahan kita dia nampak...tapi kesalahan kita....huh mau sampai kiamat dia ungkit...tp dgn kita...x dapat jek...mmg aku bidas balik cukup2


No comments:

pe la dlm biskut ni ek....